Interjú Fekete Bálinttal.

Fekete Bálint a Mol-Pick Szeged fiatal játékosa már számtalanszor bizonyíthatott a Szeged csapatában és a korosztályos válogatottban. Több alkalommal is kapott lehetőséget már a Bajnokok Ligájában is. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy elvállalt egy interjút velem, mivel úgy érzem még sokat fogunk róla hallani a közeljövőben.
- Hány éves korod óta kézilabdázol?
- Azt hiszem 8 éves korom óta.
- Ki ajánlotta neked a kézilabdát?
- A testvérem, aki már akkor kézilabdázott és mondta, hogy menjek és próbáljam ki én is.
- Más sportokat is űztél a kézilabdával párhuzamosan, vagy esetleg azelőtt mielőtt nekifogtál volna?
- Igen, fociztam, de ügyetlen voltam.
-  Mi fogott meg téged ebben a sportban, amiért elkezdtél, gondolom ,rendszeresen edzeni?
- Uhh. Talán az, hogy a kézilabda egy nagyon összetett játék. Ha jó akarsz, lenni jól kell futni, ugrani, dobni és nagyon sokat gondolkodni. Természetesen azt is imádom, hogy jó sok gólt lehet szerezni, de azt is szeretem, amikor egy jó passzom után valaki gólt lőhet.
- Egy mérkőzésen mennyire szoktál kifáradni mentálisan is meg fizikailag is?
- Ez változó. De ha egy meccset végig kell játszanom, akkor a végére talán mentálisan fáradok el jobban, a végen már nem tudok olyan jó döntéseket hozni és tisztán átlátni egy adott helyzetet.
- Volt olyan döntésed a pályán, ami meccset döntött el akar rossz vagy jó irányba?
- Igen volt mar mindkettő. Volt, hogy utolsó másodpercekben szereztem meg a győztes találatot, és volt olyan is, hogy én hagytam ki az utolsó helyzetünket és így döntetlen lett a mérkőzés végeredménye.
- És ezt például, hogy dolgoztad fel? Vagy átlagba véve ,a kudarcot, hogy kezeled?
- Hat eléggé letört voltam, de a csapattársak felszedtek a padlóról. Mondtak, hogy jövő héten is van meccs és, hogy tovább kell lépni. Magát a kudarcot szerintem mindenki nehezen kezeli. Én nem vagyok az a dühöngős, kiborulós fajta, én általában lerendezem magamban, és próbálok minél előbb túllepni rajta.
- Ha jól tudom te 2011-ben kerültél Szegedre, mielőtt ide kerültél volna követted a kézilabdát vagy inkább csak játszottad?
- Hát az túlzás, hogy követtem, de nagyjából képbe voltam, hogy melyik csapatba ki a sztár játékos, és ha ment a tv-ben egy meccs azt próbáltam megnézni.
- Most mennyire követed aktívan értem itt a K&H ligára és a BL-re is?
- Teljes mértékben, figyelem ki hova igazol, mik az eredmények.
- Van más csapat, amit aktívan követsz vagy csak a Szegedre koncentrálsz?
- Nem, nincsen. Csak a Szeged.
- Milyen volt mikor először léphettél pályára a Szeged színeiben?
- Hát már nem nagyon emlékszem melyik is volt az első meccsem és, hogy ki ellen volt... de arra emlékszem, hogy nagyon izgultam, izzadt a tenyerem és kiszáradt a szám. De próbáltam a lehető legjobban teljesíteni.
- A nagy csapatban milyen hamar tudtál beilleszkedni?
- Hat elég fiatalon kerültem a felnőttek köze, de azért nem volt annyira nehéz a beilleszkedés.
- Milyen számodra az, hogy egyre több bajnokok ligája mérkőzésen nevezve vagy? És ez által, egyre több esélyt kapsz a nagy csapatban.
- Természetesen nagyon jó érzés. Ezért dolgozok minden edzésen és minden nap.
- Mikor döntötted el, hogy te profi kézilabdázó akarsz lenni?
- Hát, talán amikor általános iskola végen sok csapat megkeresett, hogy játsszak náluk akkor tudatosult bennem, hogy talán van keresnivalóm a kézilabdapályán.
- Akkor a Szegeden kívül más csapatok is hívtak? Vagy ez meg az előtt volt?
- Hat én újkígyósi vagyok, ott végeztem el az általános iskolát, és utána mentem Békésre kézilabdázni ahol egy évet játszottam. Nagyon hasznos évet töltöttem ott és onnan kerültem Szegedre. Békés előtt még csak kisebb csapatok kerestek meg, de Békés után már komolyabb NB1-es csapatok is.
- Akkor, miért pont a Szegedet választottad?
- Skaliczki László miatt. Röviden.
- Megbántad ezt a döntésedet és volt olyan gondolatod, hogy miért pont ide jöttél?
- Nem, hála Istennek soha. Az utánpótlás csapatokba kevés jobbátlövő volt mellettem, így rengeteg játéklehetőségem volt. És természetesen mindig a felnőtt csapattal edzhettem, ami megkönnyítette fejlődésem
- Akkor egyelőre itt is képzeled el a jövődet?
- A közeljövőben mindenképp.
- Mi volt az első gondolatod, mikor megtudtad, hogy játszani fogsz egy bajnokok ligája mérkőzésen?
- Az, hogy te atya jó Isten. Előző évbe még csak a tv-be láttam azokat a játékosokat, akik ellen keretbe leszek most meg ott fognak rohangálni mellettem.
- Ki a példaképed?
- Minden jobbátlövő játékost figyelemmel kísérek, talán aki példakép ,az Kiril Lazarov és Nagy László
- Miért pont ők ketten?
- Lazarov azért mert mióta követem a kézilabdát ő folyamatosan top csapatokban szerepelt és én is valami hasonló karriert szeretnék. Nagy László pedig talán ugyanezért és persze még magyar is.
- Az első gólodra mennyire emlékszel?
- Az első gólomra nem emlékszem, viszont az első BL gólomra tisztán emlékszem. 4 és fél éve játszottunk Dániában a Koppenhága ellen. Akkor még ott játszott Mikkel Hansen is. Vezettek vagy 10 góllal és Skaliczki mester felrakott a jobbszélre. Támadtunk, Vadkerti Attila beugrott balszélről, lőtt egy óriási kapufát ahonnan a labda hozzám pattant, én beugrottam vele és belőttem a hosszú felsőbe Casper Hvidt kapusnak.
- Mennyire szereted Szegeden a csapatban? Hogy érzed magad?
- Nagyon szeretem. Mindenkivel jól kijövök, magyarokkal, légiósokkal egyaránt az utánpótlás csapatnál egyaránt.
- A szabadidődben mit csinálsz szívesen?
- Legszívesebben a barátaimmal, csapattársakkal töltöm a szabadidőm. Ha átjönnek a barátaim, akkor szívesen dartsozunk, Fifazunk. Kifejezett hobbim nincs.
- Van esetleg más sport, amit még szeretsz?
- A foci BL meccseket megnézem, néha nézek.  Darts meccseket, és ha elkapok egy Novak Djokovic tenisz meccset, akkor azt is szívesen megnézem.
- Melyik számodra a legemlékezetesebb mérkőzés az eddigi pályafutásod során?
- Ilyenem sajnos nincs. Ha egyszer BL döntőt játszhatok, akkor majd az lesz.
- Hogy érzed ki az, akitől a legtöbbet tanultál?
- Természetesen az edzőimtől. De a játékostársak is nagyon sokat segítettek, segítenek.
- Te hogy latod a Szeged esélyeit a továbbiakban, a magyar kupában? Szerinted sikerülhet a szegednek győznie a Veszprémmel szemben?
- Hát a Veszprém idén is nagyon erős, mint minden évben, de egy darab mérkőzésen ahol ott dől, el minden, bármi megtörténhet. (úgy értem nincs visszavágó). Van esélyünk.
- Hogy és hol képzeled el önmagad 10 év múlva?
- Mondhatnék közhelyeket, hogy BL és olimpiai bajnokként tudom elképzelni magam. De nem nagyon gondolkozom még ilyen távoli jövőben, a jelenre koncentrálok. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések