Interjú Pásztor Ákossal.

Pásztor Ákos a Tatabánya játékosa, aki már a válogatottban is szerepelt és az Európa- Bajnokságon is minden tőle telhetőt megtett a győzelemért, nagy örömömre elvállalt egy interjút.    
 - Mióta kézilabdázol?
- 13 éves korom óta.
- Mielőtt nekifogtál kézilabdázni más sportot is kipróbáltál?
- Sport általánosba jártam, mindent kipróbáltam. A focit csináltam párhuzamosan a kézilabdával.
- És miért a kézilabdát választottad?
- Fuu ezt nem tudom, talán ezt szerettem meg a legjobban.
- Ki ajánlotta, hogy kipróbáld a kézilabdát?
- Az első edzőm az általános iskolában, Vágó Péter.
- Mikor jött el ez a pont az életedben ,mikor elhatároztad, hogy te profi kézilabdás akarsz lenni?
- Középiskola elsőben, amikor gólkirály lettem egy tornán, Miskolcon.
- Hogyan kezeled a kudarcot? Ha például kikap a csapat, akkor hogy állsz hozzá a szituációhoz, hogy kezeled?
- Próbálom másnap hideg fejjel átgondolni az egészet, hogy kit hogy kellett volna csinálni. De amúgy, nehezen ,mert útálok veszíteni.
- A családod es a barátaid mennyire támogattak azt, hogy te kézilabdázol?
- Maximálisan mellettem van mindenki! Mindent a szüleimnek es a nagy szüleimnek köszönhetek! Elfogadjak bárhogy is döntök és bárhol is vagyok.
- Ki a példaképed?
- Most már annyira nincsen, mint régen. Gyerekkoromban Kiril Lazarov volt. Most imádom Luc Abalo játékát és az én csapatomon belül is vannak olyanok, akiket elismerek és felnézek rájuk
- Hogy érzed magad Tatabányán? Milyen a csapat?
- Nagyon jól! Szerintem mutatja az is, hogy 5 éve vagyok itt és két évet megint alá irtam. Szerintem erősek vagyunk, ezt a tabellán mutatott eredményeink is igazolják.
- Van esetleg egy olyan csapat, amit kitűztél célnak, hogy te addig harcolsz es küzdesz, amíg oda nem kerülsz, vagy inkább a pillanatnak élsz, ha lehet ezt a kifejezést erre használni.
- Nagyon jó lenne egyszer például Veszprémben játszani! De igazából nincs álmom, hogy melyik csapatot szeretnem. Szeretnék minél jobb csapatban játszani es egyszer Bl csapatban is kipróbálni magam.
- Mennyivel másabb számodra egy mérkőzés a Balatonfüred ellen es a Szeged ellen például?
- Ugyanúgy készülök minden csapat ellen! Minden csapatot tisztelni kell. Nyilván vannak gyengébb es erősebb gárdák, de ugyan úgy kell készülni rájuk, de nem, tagadom egy Szeged ellen játszani teljesen más és plusz motivációt ad.
-  Milyen volt mikor először beválogattak a "nagy" válogatottba?
- Hihetetlen. Elsőnek nem hittem el. Talán életemben nem izgultam annyira.
- Hogy élted meg az első mérkőzésedet ott?
- Remegett kezem-lábam. Miskolcon volt és, miskolci születésű vagyok! Szerintem ez mindent elmond.
- Az első válogatott gólod után, hogy érezted magad?
- Nagyon, nagy kő esett le a szívemről. Nagyon jó érzés volt. Örökre emlékezni fogok rá.
- Te személy szerint, hogy jöttél ki Talant Dujshebajevvel, mennyire tudtál vele szót érteni?
- Nekem nem volt vele problémám. Igazi kemény, de felkészült edző volt. Szerettem vele dolgozni, bár aki nem ebbe a spanyolos játékban nőtt fel annak nagyon nehezen mehet.
- Hogy élted meg a legelső Európa bajnokságodat?
- Szerettem ott lenni. Nem értünk el eredményt, ami engem is nagyon nagyon bánt es sokáig nem tudtam aludni egy jót, de el kell fogadnunk hogy nem voltunk jók! Nagyon sokat tanultam az EB alatt, amit remélem, tudok majd kamatoztatni
- Hogy érzed volt olyan dolog, amit tanultál ott más játékosoktól?
- Persze. Rengeteg mindent. Főleg védekezésben.
- Nem tudom, mennyire olvasod a kommenteket, de az EB alatt sok negatív kritikát kaptatok, sajnos ,azokat, hogy kezelted?
- Nem foglalkozok velük. Akiknek adok a szavára, azok elmondják nekem személyesen vagy telefonon. Sokszor tapasztaltam már pedig nem is vagyok idős játékos, hogy azok, akik egy rossz meccs után ilyen kritikákat fogalmaznak meg rólam rólunk utána, ha jól játszol, ők mennek egyből oda gratulálni neked. Erre inkább nem mondanék semmit.
- Hogy érzed, neked miben segítet a legtöbbed Talant?
- A védekezésben, és a kettő-kettő elleni játékokban.
- Az EB-n melyik számodra a legkedvesebb gólod?
- Természetesen a legelső gólom a Montenegró ellen.
- A válogatottban és klubbcsapatokban melyik számodra az eddigi legkedvesebb mérkőzés?
- A válogatottban az, amelyiken az első gólokat lőttem, Egyiptom ellen. A klubban, amikor most a bajnokságban megvertük a Szegedet itthon.
- Szerinted mennyire tenne jót a magyar bajnokságnak, ha a Veszprém megint ott lenne?
- Biztos, hogy jót tenne főleg a kicsi gyerekeknek, akiknek ők példaképek. Plusz minden csapatnak teltház lenne és így lenne egy kis plusz bevétele az egyesületeknek.
- Mennyire követed aktívan a bajnokok ligáját ,van esetleg kedvenc csapatod, akiket aktívan követsz?
- Meg szoktam nézni a tévében a Bl fordulókat, ha nem edzünk vagy nincs meccsünk.
- Hogy érzed, melyik az a játékos, akitől eddig a legtöbbet tanultál?
- Nem szeretnék senkit kiemelni sok edzőtől és sok játékostól tanultam nagyon sokat.
- Hogyan és hol képzeled el önmagad 10 év múlva?
- Szeretnek komoly eredményt elérni a válogatottal es a klubcsapattal! Nyugodt és problémamentes életet szeretnek.
- Soha nem volt olyan érzésed, hogy feladod, és nem küzdesz tovább es abba hagyod az egész kézilabdázást?
- Soha!Ez az életem.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések