Interjú Ligetvári Patrikkal.

Ligetvári Patrik a Veszprém  stabil fiatal játékosa, aki többször is esélyt kapott a nagycsapatban, most a balatonfüredi csapatott erősíti. Tehetségét bizonyíthatta már a nagy válogatottban és a korosztályos válogatottabban is.
- Hány éves korod óta kézilabdázol?
- 7 éves koromban kezdtem Várpalotán.
-  Ki volt az, aki ajánlotta neked ezt a sportot?
- Forgács Ferenc látta, hogy szeretek sportolni a korosztályomnál egy kicsit magasabb vagyok és anyukámnak szólt, hogy menjek le egy edzésre, és lementem.
- Volt olyan sport, amit párhuzamosan űztél a kézilabdával?
- Igen. Először jártam úszni, mert tetszett a sportág és vele együtt fociztam is, de az úszást komolyabban gondoltam, mert fociba annyira nem voltam eredményes, mint az uszodában és első évben, amikor elkezdtem kézilabdazni  ,abba hagytam a focit és az úszás órák mellet kézilabdával foglalkoztam.
- Mi fogott meg ennyire ebben a sportágban, hogy már akkor,úgymond mindent félretettél ,és csak erre koncentráltál?
- Apukám már akkor szerette a Veszprémet, ami akkori nevén még Fotex Veszprém néven játszott és jártam a meccsekre ,és megtetszett nagyon.
- Milyen volt, amikor legelőször edzhettél azokkal, akiket addig csak a pálya széléről figyeltél?
- Nagyon örültem neki akkor még csak 14 éves voltam és Mocsai Lajos volt a vezetőedző a mostani edzőmmel Csoknyai Istvánnal.
- A többi veled egyidős játékoshoz képest nagyon korán bekerültél a Veszprém Nb1-és csapatába ezt, hogy élted meg?
- Nagyon örültem és próbáltam élni ezzel a lehetőséggel és tanulni az ottani edzéseken. És ezt próbáltam kamatoztatni a saját korosztályomban.
- A saját korosztályodban, ahogy nézegettem te vagy az egyetlen, aki már szerepelt a válogatottban, értem itt nagy válogatóra vagy, hogy lehet ezt helyesen fogalmazni. Ott milyen volt, hogy erezted magad?
- Nagyon jól éreztem magam, mert a világ egyik legjobb edzőjével edzettem és az ország legjobb játékosaival és betekinthettem, hogy mégis milyen felkészülni egy Európa bajnokságra és, hogy milyen egy EB selejtező mérkőzésen játszani és hogy mi kell ahhoz, hogy ott tudj érvényesülni és sokat segített Talant Dujshebajevtől elkezdve az összes játékos is a fejlődésemben.
- Ki volt az abban az időszakban, amíg ott szerepeltél, aki a legtöbbet segített a fejlődésedben?
- Személy szerint így nem tudok olyan nevet mondani, aki a legtöbbet segített volna, mert mindenki sokat segített.
- Az eddigi pályafutásod során, hogy érzed ki az, akitől a legtöbbet tanultál?
- Az edzőimtől, de természetesen még a játékos társaimnak is nagyon sokat köszönhetek.
- Ki a példaképed?
- Eddig Carlos Perez volt, meg ő is marad, de így a top csapatokban játszó játékosok közül Nikola Karabatic a kedvencem.
- Egy mérkőzésen mennyire szoktál kifáradni mentálisan meg fizikailag is?
- Ez sok dologtól függ, például mennyi időt töltöttem a pályán, milyen nehéz a mérkőzés, de általában nem fáradok ki annyira, mert meg szerencsére fiatal vagyok és bírnom kell.
- Volt olyan döntésed a pályán ami mérkőzést döntött el?
- Igen volt már olyan döntésem, ami miatt döntetlen lett a mérkőzés, meg volt olyan is, ami miatt győzelem lett a végeredmény.
- És amikor döntetlen lett, hogy élted meg?
- Csalódott voltam, de tanultam a hibaimból.
- A kudarcot, hogy szoktad kezelni?
- Elsősorban magamban keresem a hibákat és nem a csapattársaimban. És próbálom vissza nézni, hogy mit hibáztam és utána arra törekszem, hogy hogy tudom ezeket a hibákat kijavítani.
- Mennyire várod a Magyar kupát? Mégis a Veszprémmel kerültök szembe és azt a helyzetet mennyire várod?
- Nagyon várom már és remélem, jó meccset tudunk játszani a Veszprémmel és próbálunk partyba maradni, de remélem jól fog záródni számunkra a Magyar kupa.
- Mennyire érzed jól magad Füreden?
- Nagyon jól érzem magam szeretek itt lenni. Jó a közösség, jó a csapat, a hangulat, a szurkolok, én jól érzem magam.
- Melyik az a csapat ahol eddig a legjobban érezted magad?
- Erre azt tudom mondani, hogy ugyanolyan jól éreztem magam Veszprémben, mint most Füreden érzem.
- Melyik számodra az eddigi legemlékezetesebb mérkőzésed?
- Az első mérkőzésem a felnőtt válogatottban és az első meccsem 16 évesen a Veszprém felnőtt csapatban.
- Hogy élted meg az első mérkőzésedet a Veszprém színeiben?
- Nagyon jó érzéssel ,hisz kiskorom óta az volt az egyik álmom, hogy a Veszprém felnőtt csapatába játsszak és persze egy csapatban és ez akkor teljesült.
- Melyik az eddigi legemlékezetesebb gólod?
- Amikor a Veszprém színeiben az első gólomat lőttem.
- Hogy készülsz a Dániai EB-re a korosztályos válogatottaddal? Mennyire várod, és mit vársz el magadtól?
- Még nem kezdtük el a felkészülést, de amint elkezdjük maximális odaadással és koncentrációval készülünk a csapattal. Természetesen nagyon várom, hiszen ez is egy újabb megmérettetés! Magammal szemben mindig kritikus vagyok, a legjobb formám akarom hozni! Csapattal szemben, viszont egy olyan eredményt várok, mint a 2 évvel ezelőtti EB sikerünk!
- Volt valaha olyan pont életed során mikor abba akartad hagyni a kézilabdázást?
- Mindig is voltak hullámvölgyek, de sosem gondoltam arra, hogy abba akarom hagyni, inkább ezek által éreztem úgy, hogy még jobban kell küzdenem, bizonyítanom!
- Hogy képzeled el magad 10 év múlva?
- 10 év talán hosszú idő ahhoz, hogy ennyire előre tervezzek, a jelenre összpontosítok, mivel mindig az adott helyzetben, a tőlem telhető legjobbat kell nyújtanom, de addigra már szeretnék a felnőtt válogatott tagja lenni és Veszprém színekben játszani újra!






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések