Interjú Ancsin Gáborral.

Ancsin Gábor a MOL-Pick Szeged jobbátlövője 2009-óta szerepel a Magyar válogatott felnőtt csapatában, valamint már több csapatban is bizonyíthatta tehetségét és tudását.  Őt kérdeztem múltjáról, jelenéről és jövőjéről.
- Honnan jött az ötlet, hogy te kézilabdázó szeretnél lenni?
- Otthon ahol felnőttem (Kétsoprony) csak foci meg kézi volt, és a focihoz nem volt túl sok tehetségem így maradt a kézilabda! Meg őszintén jobban is tetszett.
- Hány éves korod óta kézilabdázol?
- 10 évesen kezdtem.
- Mi tetszett meg a kézilabdában annyira, hogy aztán komolyabban is elkezdtél vele foglakozni?
- Igazából az egész sportág megfogott, meg jó adottságokkal rendelkeztem hozzá.
- Hogy emlékszel vissza az első mérkőzésedre?
- Felemásan, mert kikaptunk az Orosházától 13-3ra, de már az első mérkőzésen sikerült megszereznem az első gólomat, és ennek nagyon örültem.
- Hogy emlékszel vissza a Dunaújvárosban eltöltött éveidre? Arra a csapatra vissza, mivel olyan játékosokkal voltatok ott, akik akárcsak te világklasszis játékossá nőttek ki magukat.
- Dunaújvárosba az általános iskola után kerültem, de nagyon jó emlékeim vannak arról az időszakról rengeteg barátot szereztem, és nagyon sokat tanultam ott.
- Mi volt az első reakciód, mikor 2011-ben megkeresett a Szeged?
- Nagyon boldog voltam, hogy haza térhetek és egy bajnokok ligája csapatban kézilabdázhatok tovább.
- Hogy élted meg az első szegedi mérkőzésedet?
- Természetesen izgultam, de jól sikerült, mert nyertünk és a játék is jól ment.
- Milyen hamar tudtál beilleszkedni?
- Aránylag könnyű volt, mivel már sok játékost ismertem.
- Melyik az eddigi legemlékezetesebb mérkőzésed a Szeged színeiben?
- Az EHF kupadöntő! Életem legnagyobb sikere volt! Örülök, hogy részese lehettem.
- Melyik az eddigi legemlékezetesebb gólod a Szegedben?
- Nem is tudom, talán az EHF döntőben, amikor az utolsó két percben döntetlennél belőttem. Azt hiszem ez.
- 2009-ben kerültél először be a Magyar férfi válogatott felnőtt csapatába, hogy emlékszel ott vissza az első mérkőzésedre?
- Nagyon nagy élmény volt és borzasztóan izgultam. De jól sikerült, mert nyertünk és gólokat is sikerült lőni.
- Ott esetleg van számodra kiemelkedő mérkőzés?
- Ami nagyon emlékezetes számomra az izlandi elleni mérkőzés a dániai Európa- Bajnokságon, mivel egy nagyon fontos meccsen döntetlent játszottunk és jól is ment a játék.
- Legemlékezetesebb gólod a válogatottban?
- Onnan nem tudok kiemelni sajnos.
- A januári Európa- bajnokságon elszenvedett vereség után nem volt nehéz felállni és tovább lepni?
- Természetesen egy vereség mindig rosszul érint egy sportolót, de le kell vonni belőle a tanulságokat, és tanulni a hibáinkból! Azután fel kell állni, és tovább lépni, mert az már a múlt és nem tudsz rajta változtatni.

- Te, hogy látod a Szeged idei Bajnokok- Ligájában való szereplését? Sajnos nem sikerült bejutnotok a legjobb nyolc köze, de mégis én, ahogy láttam jó mérkőzéseket játszottatok.
- Sajnos nem sikerült megismételnünk a tavalyi bravúrt. Volt pár olyan mérkőzésünk, amit hoznunk kellett volna hazai pályán, de nem tudtuk itthon tartani a két pontot! Így már csak a bajnokságra kell koncentrálnunk
- Egy Veszprém elleni mérkőzés vagy egy Bajnokok- Ligája mérkőzés nehezebb számodra?
- Nem nagyon lehet összehasonlítani őket. Mind a kettő nagyon nehéz, és megterhelő, de azt hiszem, hogy egy Veszprém Szeged meccs mindig az év legnagyobb mérkőzése. Nagyon nehéz, mert jól ismeri egymást a két csapat.
- Te mennyire szoktál kifáradni egy mérkőzésen átlagban?
- Egy Bajnokok- Ligája, vagy egy Veszprém mérkőzés a legfárasztóbb. Amúgy változó nyilván függ a mérkőzés tempójától, és hogy mennyit vagyok a pályán.
- A bajnokságban a kupadöntő után mi az, amire szerinted jobban oda kell figyelni a Veszprémmel szemben?
- Ami a legfontosabb, hogy kevesebb eladott labda kell, és jobb helyzetkihasználás. Meg persze a büntetőket jobban kell majd értékesítenünk.
- Ki a példaképed?
- Nagy László
- Ki az, akitől szerinted eddig a legtöbbet tanultál?
- Két edzőmet emelném, akiktől sokat tanultam az élet minden területéről az Völgyi Sándor, akinél elkezdtem, és megszeretette velem a kézilabdát és Szabó László, aki a Dunaferrnél volt az nevelő edzőm.
- És esetleg játékos?
- Zubai Szabi, aki nagyon jó barátom és olyan, mint ha a testverem lenne, illetve Nagy Laci.
- Hol képzeled el magad 5 év múlva?
-  Ez nehéz kérdés és nem is nagyon tudom rá a választ. Én inkább a jelennel szeretek foglalkozni, és abból kihozni a maximumot.







Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések