Interjú Schmid Péterrel.

A veszprémi csapat fiatal játékosa Schmid Péter az 2015 utolsó Seha mérkőzésen felírta magát a veszprémi góllövők listájára ezzel a góllal, amely itt megtekinthető. A fiatal játékos válaszolt pár kérdésemre.
     - Hány éves korod óta kézilabdázol?
 - 8 éves korom óta kézilabdázom
- Volt esetleg más sport is, amit kipróbáltál?
- Igen, kipróbáltam más sportokat is az, úszást és a focit.
- Honnan jött az ötlet, hogy kipróbál a kézilabdát?
- Édesapám nagy szurkolója volt a veszprémi kézilabdacsapatnak, minden meccsen kint volt és ő mindig ki vitt a meccsekre. Mindig a B-középben szurkoltunk a csapatnak és nagyon megtetszett az egész sport, a hangulat. Pár év múlva az egyik osztálytársammal hallottuk, hogy indul egy kézilabda suli és nekivágtunk.
- Mielőtt nekifogtál kézilabdázni volt esetleg más kedvenc csapatod?
- Nem volt. A veszprémi csapat volt akkor is a favorit nálam.
- Miért pont a kézilabda mellet döntöttél?
- Egyszerűen élveztem a kézilabdát.
- Mikor tudatosult benned, hogy te profi kézilabda csapatban szeretnél játszani?
- Már kiskoromban mondogattam a szüleimnek, hogy profi kézilabdás szeretnék lenni és a veszprémi csapatban szeretnék játszani.
-A családod és a barátaid mennyire támogattak és mennyire támogatnak most?
-A családom mindenben próbál segíteni és teljes mértékben támogatnak és a nehéz időszakoknál is nekik sikerül átlendíteni a holtponton, és persze ha tehetik, minden meccsemen ott vannak, szurkolnak és bíztatnak, hogy mindent tegyek meg az álmaimért, mert egyszer elérhetem őket. Én csak köszönetet tudok mondani, hogy ilyen családom lehet. A barátaim is mellettem vannak természetesen és bíztatnak. 
- Mi volt az első gondolatod mikor megtudtad, hogy fogsz játszani a Veszprém NB1-es csapatában?
- Először is nagyon izgultam, amikor megtudtam. Nagyon örültem, hogy pályára léphetek ennyi nagyszerű játékos között.
- Milyen volt, amikor először edzhettél Veszprém NB1-es csapatával?
- Fantasztikus volt ennyi nagy játékos között edzeni, akiket eddig csak a pálya széléről figyelhettem.
- Hogy érzed magad a nagy csapatban?
- Mindig varázslatos dolog velük lenni mintha egy csoda lenne.
- Mennyire tudtál beilleszkedni?
- Nagyon segítőkészek, ha valamit rosszul csinálok, akkor azt kijavítják, elmondják, hogy azt miért úgy csináljam. Kedvesek nagyon barátságosak és segítik a fiatalok beilleszkedését.
- Milyen érzés volt mikor az első mérkőzéseden a nagy csapatban pályára léphettél?
- Tavaly léptem pályára az Arénában az Orosháza ellen. Nagyszerű érzés volt pályára lépni a világ egyik legjobb klubjában.
- Hogyan élted meg az első gólodat, az nagycsatban?
- Szerettem volna már betalálni, mert lett volna már rá lehetőségem, de elpuskáztam azokat a helyzeteket. Most végre sikerült megszereznem az első gólomat a nagy csapatban. Felemelő érzés és boldogság töltött el.
- Jól esett az a bizalom, hogy Máté neked passzolta a labdát?
- Igen, jól esett és köszönöm neki a passzt. Mindig próbálnak minket helyzetbe hozni, ha lehetőséget kapunk a mérkőzésen, mert tudják, hogy nekünk egy-egy gól nagyon sokat jelent.
-Van esetleg példaképed a csapatból?
- Aron Palmarsson. 19 éves kora óta figyelem a játékát, amikor odakerült a Kielhez. Csodálkoztam, hogy hogyan kerülhet valaki olyan fiatalon oda egy ilyen nagy klubhoz, de neki sikerült meg állni a helyet és egy igazi világklasszissá nőtte ki magát és még mindig nagyon fiatal. Próbálom ellesni a mozdulatait, és néha csak ámuldozok mikor edzésen vele kerülök szembe. Nagyon technikás játékos és nagyon ért a játékhoz.
- Esetleg csapaton kívül? Más sportágból vagy csapatból?
- Nikola Karabatic. Őt mondanám a világ legjobbjának. Mindig küzd, egy igazi vezér, sosem adja fel. Mindig csodálom a játékát, a legjobbját nyújtja minden mérkőzésen és a legfontosabb meccseken tudja kihozni magából a legjobbat. Védekezésben és támadásban is a legjobb.
- Van másik kézilabdacsapat melynek aktívan követed "karrierjét"?
- Minden jó mérkőzést megnézek, ha tehetem. Bajnokok ligája meccseket és a Bundesliga meccseket szoktam nézni, meg hát persze a világeseményeket is figyelemmel kísérem.
- És esetleg van más sport is, amit rendszeresen követsz?
- Focimérkőzéseket is szoktam nézni, és ott a Manchester United a kedvenc csapatom.
- Hogyan érzed melyik az a játékos, akitől a legtöbbet tanultál?
- Itt nem is játékost említenék meg, hanem az egyik volt edzőmet ifj. Kiss Szilárdot. Úgy gondolom, hogy neki sokat köszönhetek. Nála nagyon sokat fejlődtem és szerintem nélküle nem jutottam volna el idáig.
 -  Melyik számodra az eddigi legkedvesebb mérkőzés a Veszprémben és az Ifiusági válogatottban?
- Sok kedves mérkőzésem van. A válogatottnál nem is mérkőzést emelnék ki, hanem az egész ifjúsági Európa bajnokságot, ahol második helyezést értünk el. A veszprémi csapatnál pedig sok nagyszerű mérkőzésünk volt, de talán amikor megnyertük az OSB-t. Mindkettő nagyszerű érzés volt, mert sokat dolgoztunk ezekért a sikerekért a csapattársaimmal.
- Van számodra egy úgynevezett álom csapat?
- Ha úgy kellene összeállítanom, akkor Uwe Gensheimer, Mikkel Hansen, Nikola Karabatic, Nagy Laci, Luc Abalo, Julen Aguinagalde, Sterbik Árpád. Ha pedig meg kellene neveznem egy konkrét csapatot, akkor az a THW Kiel. Mióta Nikola Karabatic ott játszott, azóta nyomon követem a kieli csapatot és az egyik álmom válna valóra, ha egyszer ott játszanék.
- Mivel itt az Európa bajnokság szerinted, melyik csapat a leg esélyesebb?
-  A francia válogatottnak van szerintem a legnagyobb esélye megnyerni a tornát. Ők nyerték az előző Olimpiát, Euróba bajnokságot és a Világbajnokságot. Nagyon összeszedettek taktikailag és erőnlétben is a legjobbak, de bármi megtörténhet.
- Esetleg van kedvenced a Magyar csapaton kívül?
- A francia válogatott, mivel az ő játékuk élményszámba megy és hát ott játszik Nikola Karabatic.
- Szerinted a Magyaroknak van esélyük győzni?
- Talant Dujsebajevet nagyon jó edzőnek tartom. Megköveteli a játékosoktól, amit az edzésen gyakorolnak. Jól összerakta a csapatot. A játékosokon látszik, hogy nagyon meg akarják mutatni, hogy tényleg ott a helyük a válogatottban. Ebből még bármi kisülhet. Én szurkolok nekik, mint mindig.
- Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
- Profi kézilabdázóként. Ezért még nagyon sokat kell fejlődnöm és nagyon sok kemény munka vár még rám, de remélem be fog teljesedni az álmom.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések