Interjú Borbély Ádámmal

A Tatabánya kapusa, aki egy időben a veszprémi csapat hálóőre volt és remélem, mihamarabb megint szerepet kap a Veszprémben.  Borbély Ádám fiatal korához képest már a harmadik csapatában van. Úgy döntöttem, hogy a nagy év visszaszámlálás közben nem ártana egy interjú így nagy örömmel vettem tudomásul, hogy Ádám elvállalta az interjút.  
 -Hány éves korod óta kézilabdázol? 
 - 9 éves korom óta.
        -Más sportot is kipróbáltál mielőtt neki fogtál volna kézilabdázni?
-Először teniszeztem óvodás koromban utána fociztam és mellette elkezdtem kézilabdázni, a foci idővel elmaradt és a kézilabda mellett jártam nehézatlétikára ás ott is versenyszerűen, mert diszkoszvetésben országos 4. voltam egyéniben, csapatban meg 2.
        -Honnan jött az ötlet, hogy kipróbáld magad kézilabdásként?
 -Csak a testmozgás céljából kezdtem el kézilabdázni.
 -Miért pont a Veszprém mellet döntöttél még régebben?
-Úgy gondoltam magasabb szinten tudok edzeni és idősebb korosztályokban tudok rendszeresen játszani.
        -Mikor tudatosult benned, hogy profi kézilabdázó akarsz lenni?
-16-17 éves koromban.
        -Ki a példaképed?
-Nincs kifejezett példaképem, de ha valaki nagyon megfogott mikor láttam védeni, akkor Dejan Peric. Vezéregyéniség volt a pályán.
 -Milyen volt mikor először léphettél pályára a Veszprém nagy csapatában? 
-Felejthetetlen élmény volt. Egy Cegléd elleni idegenbeli meccsen adódott meg az első lehetőség. A felnőtt meccs előtt volt a mi mérkőzésünk és utána szóltak, hogy maradnom kell, mert csapatban vagyok.
-Milyen volt Fazekas Nándor mögött védeni?
-Nándi, mint a pályán, mint az életben egy példakép. Nagyon nagy őröm volt egy ilyen kapussal egy csapatban szerepelni.
-Mennyit tanultál tőle?
-Nem védtem vele nagyon sokat, de amiket akkor látott hibáimat mindig mondta, hogy ő hogy csinálna másképp, és az első Szeged elleni meccsem előtt a folyosón megnyugtatott, hogy ha pályára kerülök, teljesen zárjam ki a közönséget es csak arra figyeljék, mi történik a pályán.
-Mennyire volt nehéz kizárni azt a zajt, amit a Veszprémi szurkolók csinálnak és úgy általában véve mennyire nehéz azt a zajt kizárni és csak a mérkőzésre koncentrálni?
-Amikor neked szurkolnak, ilyen eszméletlen módon valamilyen szinten ki tudod zárni, hogy a mérkőzésre koncentrálj, de teljes mértékben nem lehet. Ellenfélkent pedig biztos, hogy lehetetlen kizárni.
-Melyik az a játékos, akitől úgy érzed a legtöbbet tanultál?
-Itt nem egy olyan játékost emelnek ki, akivel játszottam, hanem az egyik edzőmet, akinek véleményem szerint a legtöbbet köszönhetek ő mindenféleképpen Bartalos Béla. Mind ez mellett sok embertől kaptam segítséget, hogy előre tudjak lepni. Gondolok itt kapusedzőimre, edzőimre és nálam rutinosabb csapattársaimra.
-    - Az eddigi csapatok közül melyikbe érezted a legjobban magad?
-Minden csapatban megtaláltam a helyem úgy érzem. Bár volt, amikor több feladatom volt és ahol csak epizódszerepet kaptam. Azokat, nem csalódáskent éltem meg, hanem tanultam belőle. De amelyik csapatot kiemelném az a veszprémi utánpótlás csapat volt, akikkel az nb1/b-s bajnokságot sikerült megnyernünk.
     -Milyen hamar tudtál még régebb, amikor először bekerültél a Veszprém nagy csapatába beilleszkedni?
-Nem volt szerintem nehéz, mert minden játékos a felnőtt csapatban egy nagyszerű ember és segítettek mindenben, hogy ne lógjon egy fiatal se ki a sorból.
     -Ha jól tudom a múltévben szezon közben kerültél át a Füredbe, hogy élted meg mennyire volt nehéz a szintváltozás?
-Igen tavaly szezon közben kerültem Füredre, de ezt az év elején tudtam, hogy így lesz. Nehéz szezon volt, mert igazán nem tudtam formába lendülni, nem voltak megérzésem szerint azok a percek meg amennyit pályán kellett volna töltenem, hogy sokat tudjak segíteni a csapatnak es ebben tavaly sérülés is hátráltatott, de szerencsére teljesen rendben jött a lábam.
-Milyen hamar ment a beilleszkedés a Tatabányában?
-Egy nagyon emberi közegbe kerültem és az első 2 hét után sikerült teljes mértékben beilleszkedni, amibe sokat segített érzésem szerint a jó teljesítmény.
-Hogy érzed jót vagy inkább rosszat tettek neked ezek a csapat váltások, ha úgy vesszük, akkor olyan egy és fél év alatt?
-Úgy gondolom, ha én vissza szeretnek kerülni a veszprémi csapatba meg kell járnom a saját utamat és sokat kell tanulni fejlődnöm még. Azért mert tavaly kevesebbet töltöttem a pályán úgy gondolom akkor is tanultam szoktam a közeget, a sebességet, és ebben az évben megkaptam a bizalmat és egy jólsikerült, eredményes félévet zártam a tatabányai csapattal, de nincs megállás, mert tovább kell dolgoznunk, hogy elérjük a céljainkat.
-Más sportot is szeretsz a kézilabdán kivűl?
-Persze minden labdajátékot szívesen űzök. Jó egy kicsit más mozgást végezni, mert van, mikor szívesen felejtjük el pár órára a kézilabdát. Nyáron, a tenisz télen fallabda van a programban, persze csak amatőr szinten, de mikor ott is elkezdjük számolni az eredményt csak a győzelem, forog a szemem előtt.
-Van esetleg más kézilabda csapat akár magyar vagy külföldi, amelynek aktívan követed a pályafutását?
-A bajnokok ligáját folyamatosan követem, azt, hogy hogyan alakulnak az eredmények és mindig szurkolok a magyar érdekeltségeknek.
-Most, hogy itt vannak az ünnepek, hogy tartod magad formában?
-Most jelenleg az ünnepek előtt a B válogatottal készültünk 1 hétig Martahazán a 2 ünnep közötti lengyelországi tornára.
- Ilyenkor is szoktál edzeni?
-Ünnepek alatt is volt otthon futás meg egy kis squash is.
-Most, hogy látod melyik csapat esélyesebb a BL győzelemre?
-Szerintem van 2-3 csapat, ami kiemelkedik a mezőnyből, de a pillanatnyi forma fog dönteni es ki bírja majd jobban azt a 2 napot jobban erővel, amit ha jobban megnézzünk tulajdonképpen 24 óra csak.
-Mit csinálsz szívesen a szabadidődben?
-Kevés szabadidőmet próbálom a családdal es a barátaimmal tölteni. Nyáron belefér a horgászás is.
-Hogy képzeled el a karriered meg önmagad 10 év múlva?
-Ezen nagyon nem gondolkodtam még, de szeretnék már a válogatottban és egy BL szintű csapatban játszani, de majd meglátjuk, mit hoz az élet.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések